Motivált, érdeklődő diákok, életre felkészítő oktatás, elégedett tanárok – röviden ezek a tapasztalatai azoknak az iskoláknak, amelyek több éve vezették be a modern technológiai újításokat az osztálytermekbe - állítja az Intel.
2010 óta az Intel egyes oktatási projektjeit sorra bevezetik a hazai alap- és középfokú oktatásban, hogy ezzel még inkább interaktívvá váljon a tanítás-tanulás. Ennek eredményeképpen - az Intel szerint - ma már mintegy 5-6000 Classmate PC-t használnak a magyar tanulók és oktatók.
A budapesti Deák Diák Általános Iskolában - proaktív módon - már hét éve bevezették ezt a fajta oktatást. Eleinte két osztállyal tervezték, majd a gyerekek kérésére még abban az évben az egész iskola birtokba vette a számítógépeket, 115 darabot használnak az Intel diákoknak szánt notebookjából.
Az iskola tapasztalatai azt mutatják, hogy ezzel a módszerrel a diákok figyelme tovább fenntartható, érdeklődők és motiváltak, hiszen otthon érzik magukat a számítógépes világban.
„A gyerekek számára ma már a tábla-kréta idegen terep. Mivel legtöbbjük otthon is használja a számítógépet, sokkal otthonosabban érzik magukat az órákon is, ha az internetet és a technológiát használhatják a tudás elsajátításához. Sokan azért ellenzik az internet iskolai használatát, mert úgy vélik, az iskolások csetelni fognak az órákon tanulás helyett. Megfelelően kiválasztott feladatokkal, és szakmai felkészültséggel ennek épp az ellenkezője a tapasztalat: sokan saját szabadidejükben is foglalkoznak az online tananyaggal."
– fogalmaz Wágner Éva, a Deák Diák Általános Iskola szaktanára.
Az interaktív módszer előnye lehet, hogy gyerekek megtanulnak a világhálón keresni, információt gyűjteni, nagy mennyiségű adatot elemezni, s erre a képességre jóval később, majd munkájuk során is nagy szükség lesz, így a valós életben várható helyzetekre is felkészülhetnek.
Hátránya is lehet azonban: ha a szülők iskolázottsági szintje, számítógép-felhasználó képességei jelentősen elmaradnak a gyermeké mögött, ez nem csupán a generációs szakadékhoz járulhat hozzá, de sajnos meg van az a veszélye is, hogy a szülő képtelen ellenőrzést gyakorolni, akár a házi feladatok elvégzése kapcsán.
A neten töltött idő, vagy a látogatott oldalak korlátozása válhat szükségessé, ezt azonban nem mindenki képes megtenni, vagy éppen fel sem méri, milyen következményekkel járhat, ha semmiféle korlát nincs...
Tihanyi-Konda Szilvia
Cikk forrása: A valós életre készülve