Milyen információs forrásokat használhatnak ma ismereteik bővítéséhez a fiatalok? Hogyan alakult a magyar online videószcéna egyik első sikerszerzőjének YouTube-os „karrierje”? Egyáltalán, mit tekint ez a generáció médiahasználatnak, tömegmédiumnak?
A "Kommunikáció a fiatal generációkkal" címmel megrendezett konferencián 2014. november 20-án ismertették kutatási eredményeiket a Pécsi Tudományegyetem munkatársai. A projekt vezetője Törőcsik Mária, a PTE Közgazdaságtudományi Karának tanára, marketingkutató, trendkutató volt.
Az előadások elsősorban a Z és az Y-generáció kommunikációs szokásait tárgyalták. A fenti témákon túl az előadók azt fejtegették, hogyan készül az életre ez a korosztály, milyen készségekre és képességekre van szükségük ahhoz, hogy sikeres és eredeményes legyen az életük?
Többek között szó volt az ATTITŰD kiemelt szerepéről, valamint arról, hogy a napjainkban zajló információrobbanásban fontos az GYORS REAGÁLÁS és a KREATIVITÁS is, ez utóbbiak elsősorban a technikai újdonságok lekövetésében, alkalmazni tudásában kiaknázhatóak, ugyanakkor fontos az is, hogy globálisan át tudjuk látni, hogy a rengeteg információforrás közül mit tekintsünk relevánsnak.
Bizonyos előítéletes nézőpontok is felmerültek, ami sokakban megfogalmazódhat: valóban kockák-e azok, akik átlag feletti érdeklődést mutatnak a tudomány iránt? Ezt azonban nem jelenthejük ki egyértelműen.
"A Z generáció egyedisége abban is rejlik, hogy a mai fiatalok életének szerves része az ICT (információ-, és kommunikáció technológia). A digitális bennszülöttség teljesen átalakította a tizenévesek gondolkodásmódját, nyelvét, elvárásait, várakozásait. Ezzel a generációval való kommunikáció sikerének feltétele, hogy a saját nyelvükön szóljanak hozzá a márkák, hiszen a klasszikus kommunikáció nem éri el őket.
Az ő nyelvük a web2-es felületeken csiszolódott, és elképesztően gyorsan változó. A gyorsaság, a vizuális élmény-, és információszerzés szintén egy alapkritérium részükről." - fogalmazták meg a trendinspiracio.hu oldalán, a program beharangozójában.
Glózer Rita, a PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék előadója szerint "a blogok, wikik, fotó- és videómegosztók, közösségi oldalak használatának terjedésével tömegesen jelennek meg a médiapiacon a laikus felhasználók, a felhasználói médiatartalmak létrehozásában pedig az internetes technika és technológia korai alkalmazói, a fiatal generációk tagjai járnak az élen, akiknek elkészültsége, jártassága az online médiatérben különösen alkalmassá teszi őket az új produkciós lehetőségek innovatív alkalmazására".
KAPCSOLÓDÓ CIKK A BLOGON:
Hogyan használja a médiát a Z-generáció?